Betalingsgegevens
Leg in SAM vast welke betalingsconditie geldt voor een project en wat de betaalstatus is van een factuur. Fijn voor je eigen administratie én die van de klant.
Betaling
Factuurperiode
Alleen bij doorlopend contract
|
Selecteer de lengte van een factuurperiode. De prijzen in je project worden automatisch aangepast om overeen te komen met de geselecteerde factuurperiode. Je kunt de factuurperiode na de eerste factuurronde niet meer aanpassen. |
Betaalmethode | Selecteer een betaalmethode voor je project. De betaalmethode wordt automatisch overgenomen uit je relatie. Heb je geen relatie gekoppeld, dan wordt deze standaard gevuld met de betaalmethode die je hebt ingesteld via Instellingen > Projecten. |
Betalingsconditie | Selecteer een betalingsconditie voor je project. De betalingsconditie wordt automatisch overgenomen uit je relatie. Heb je geen relatie gekoppeld, dan wordt deze standaard gevuld met de betalingsconditie die je hebt ingesteld via Instellingen > Projecten. De beschikbare betalingscondities wijken af voor doorlopende contracten, omdat deze elke factuurperiode opnieuw worden gefactureerd. |
IBAN | Voer het IBAN-nummer van de te factureren partij in. |
BIC | Voor Nederlandse, Belgische en Duitse IBAN-nummers wordt waar mogelijk automatisch de BIC-code ingevuld. Zo niet, dan kun je hem handmatig invullen. |
Rekeninghouder | Voer de rekeninghouder van het IBAN-nummer in. |
De betaalmethode en betalingsconditie worden op je offerte, order en factuur getoond.
Automatisch factureren
Doorlopende contracten kunnen automatisch gefactureerd worden. Zorg daarvoor dat je alle betalingsgegevens ingevuld hebt en je project minimaal de status 'Offerte akkoord' heeft, en klik vervolgens op 'Start automatisch factureren'. Als automatisch factureren aan staat, wordt er voor of na elke factuurperiode (afhankelijk van de ingestelde betalingsconditie) automatisch een factuur aangemaakt en verstuurd. Meer instellingen met betrekking tot automatisch factureren vind je via Instellingen > Projecten.