Standaardinstellingen projecten
Op projectniveau zijn er een aantal zaken waarvoor je de standaardinstellen kunt aanpassen. Zo hoef je deze zaken niet bij elk project weer opnieuw aan te passen.
Standaard projecttype
Geef aan welk projecttype standaard geselecteerd moet worden bij nieuwe projecten. Je kunt het projecttype bij elke order handmatig aanpassen.
Standaard aanvoer- en retourtijd
Aanvoertijd | Voer het standaard tijdsblok in voor de aanvoertijd van een project. Deze instelling wordt standaard toegepast bij alle nieuwe projecten. |
Retourtijd | Voer het standaard tijdsblok in voor de retourtijd van een project. Deze instelling wordt standaard toegepast bij alle nieuwe projecten. |
Standaard betalingsinstellingen
Betaalmethode | Selecteer de betaalmethode die standaard geselecteerd moet staan bij een project indien er geen betaalmethode ingesteld staat bij de gekoppelde relatie. |
Betalingsconditie | Selecteer de betalingsconditie die standaard geselecteerd moet staan bij een project indien er geen betalingsconditie ingesteld staat bij de gekoppelde relatie. |
Factuurperiode | Stel de standaard factuurperiode voor doorlopende contracten in. |
Factuurdatum x dagen voor start factuurperiode | Stel voor doorlopende contracten die automatisch gefactureerd worden in hoeveel dagen voor de start van de factuurperiode een factuur aangemaakt en verstuurd moet worden naar je klanten. |
E-mailadres rapportage | Maak je gebruik van automatisch factureren, dan raden we je aan om hier een e-mailadres in te stellen waar elke dag een rapport naartoe kan worden gestuurd. Zo kun je altijd controleren of facturen daadwerkelijk verzonden zijn en zo niet, wat er mis is gegaan. |
Tarief schoonmaakkosten
Bij het invoeren van de retouren heb je de mogelijkheid om schoonmaakkosten in rekening te brengen. Het uurtarief voor deze schoonmaakkosten stel je hier in.
Prijs per uur | Voer hier het bedrag excl. BTW in dat per uur betaald dient te worden voor schoonmaakkosten. Over dit bedrag wordt nog 21% BTW berekend bij het aanmaken van de factuur. |
Verzorging
Heb je een attractieverhuur bedrijf dan kun je bij Verzorging je standaard op en afbouwdienst registreren.
Opbouwdienst |
De dienst die je in rekening wilt brengen als een artikel opgenomen is in een project wat je binnen het project ook zult opbouwen. registreer je uurtarief bij de dienst in artikelbeheer registreer het aantal uren benodig voor opbouw bij een artikel. |
Afbouwdienst | Idem voor het afbouwbouwen van artikelen |
Verzorging | Lever je een artikel volledig verzorgt dan zal de dienst die je hier registreert toegvoegd worden aan je project als het project ingeschoten worden door de SAM verhuurshop. De webshop gebruikt het tarief geristreerd bij deze dienst om de prijs te bepalen. |
Standaard levermethode inhuurorders
Geef aan of je inhuurorders standaard ophaalt bij de leverancier or laat leveren. Deze levermethode kun je bij de inhuurorder altijd aanpassen.
Betalingscondities
SAM bevat een vaste set betalingscondities. De weergave daarvan in communicatie richting klanten kun je echter zelf beïnvloeden. Vul een aangepaste benaming in om deze op je projectdocumenten te tonen. Met deze aangepaste benaming kun je bijvoorbeeld specifiekere betalingstermijnen communiceren.
In onderstaand voorbeeld wordt op het projectdocument 'Betaling uiterlijk 3 dagen voor levering' getoond als betalingsconditie in plaats van 'Betaling voor levering'. Bij 'Betaling op rekening' wordt 'Betaling binnen 30 dagen na levering' getoond.
In onderstaand voorbeeld wordt op het projectdocument 'Betaling uiterlijk 3 dagen voor levering' getoond als betalingsconditie in plaats van 'Betaling voor levering'. Bij 'Betaling op rekening' wordt 'Betaling binnen 30 dagen na levering' getoond.
BTW percentages
Stel hier het hoge en lage btw-tarief in. Het is op dit moment niet mogelijk om meer btw-tarieven toe te voegen.
Gewicht
Geef aan welke gewichtseenheid je wenst te gebruiken voor je artikelen. De instelling heeft geen invloed op de ingevoerde gewichten, maar is enkel een eenheidsaanduiding.