Standaardinstellingen projecten

Op projectniveau zijn er een aantal zaken waarvoor je de standaardinstellen kunt aanpassen. Zo hoef je deze zaken niet bij elk project weer opnieuw aan te passen.

Standaard projecttype

Geef aan welk projecttype standaard geselecteerd moet worden bij nieuwe projecten. Je kunt het projecttype bij elke order handmatig aanpassen.

Standaard aanvoer- en retourtijd

Aanvoertijd Voer het standaard tijdsblok in voor de aanvoertijd van een project. Deze instelling wordt standaard toegepast bij alle nieuwe projecten.
Retourtijd Voer het standaard tijdsblok in voor de retourtijd van een project. Deze instelling wordt standaard toegepast bij alle nieuwe projecten.

Standaard betalingsinstellingen

Betaalmethode Selecteer de betaalmethode die standaard geselecteerd moet staan bij een project indien er geen betaalmethode ingesteld staat bij de gekoppelde relatie.
Betalingsconditie Selecteer de betalingsconditie die standaard geselecteerd moet staan bij een project indien er geen betalingsconditie ingesteld staat bij de gekoppelde relatie.
Factuurperiode Stel de standaard factuurperiode voor doorlopende contracten in.
Factuurdatum x dagen voor start factuurperiode Stel voor doorlopende contracten die automatisch gefactureerd worden in hoeveel dagen voor de start van de factuurperiode een factuur aangemaakt en verstuurd moet worden naar je klanten.
E-mailadres rapportage Maak je gebruik van automatisch factureren, dan raden we je aan om hier een e-mailadres in te stellen waar elke dag een rapport naartoe kan worden gestuurd. Zo kun je altijd controleren of facturen daadwerkelijk verzonden zijn en zo niet, wat er mis is gegaan.

Tarief schoonmaakkosten

Bij het invoeren van de retouren heb je de mogelijkheid om schoonmaakkosten in rekening te brengen. Het uurtarief voor deze schoonmaakkosten stel je hier in.
Prijs per uur Voer hier het bedrag excl. BTW in dat per uur betaald dient te worden voor schoonmaakkosten. Over dit bedrag wordt nog 21% BTW berekend bij het aanmaken van de factuur.

Verzorging

Heb je een attractieverhuur bedrijf dan kun je bij Verzorging je standaard op en afbouwdienst registreren.
Opbouwdienst
 
De dienst die je in rekening wilt brengen als een artikel opgenomen is in een project wat je binnen het project ook zult opbouwen.
registreer je uurtarief bij de dienst in artikelbeheer
registreer het aantal uren benodig voor opbouw bij een artikel. 
Afbouwdienst Idem voor het afbouwbouwen van artikelen
Verzorging Lever je een artikel volledig verzorgt dan zal de dienst die je hier registreert toegvoegd worden aan je project als het project ingeschoten worden door de SAM verhuurshop. De webshop gebruikt het tarief geristreerd bij deze dienst om de prijs te bepalen.
   

Standaard levermethode inhuurorders

Geef aan of je inhuurorders standaard ophaalt bij de leverancier or laat leveren. Deze levermethode kun je bij de inhuurorder altijd aanpassen.

Betalingscondities

SAM bevat een vaste set betalingscondities. De weergave daarvan in communicatie richting klanten kun je echter zelf beïnvloeden. Vul een aangepaste benaming in om deze op je projectdocumenten te tonen. Met deze aangepaste benaming kun je bijvoorbeeld specifiekere betalingstermijnen communiceren.

In onderstaand voorbeeld wordt op het projectdocument 'Betaling uiterlijk 3 dagen voor levering' getoond als betalingsconditie in plaats van 'Betaling voor levering'. Bij 'Betaling op rekening' wordt 'Betaling binnen 30 dagen na levering' getoond.
 

BTW percentages

Stel hier het hoge en lage btw-tarief in. Het is op dit moment niet mogelijk om meer btw-tarieven toe te voegen.

Gewicht

Geef aan welke gewichtseenheid je wenst te gebruiken voor je artikelen. De instelling heeft geen invloed op de ingevoerde gewichten, maar is enkel een eenheidsaanduiding.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te navigeren op onze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Meer informatie? Lees dan ons cookiebeleid.