Retourverwerking

Wanneer een order retour komt, wordt deze vaak nog nageteld en gecontroleerd voordat de artikelen weer terug op hun plek in het magazijn worden gezet. Dit proces wordt ondersteund in het onderdeel 'Retour' in de SAM app.

Overzicht retour

Op het startscherm van de app zie je direct terug hoeveel orders zich in het retourverwerkingsproces bevinden. Je bereikt dit overzicht door op het startscherm op de knop 'Retour' te tikken of in de balk onderin beeld.

Het projectoverzicht Retour toont alle projecten met projectstatus 'Retourverwerking'. Projecten die worden ondertekend voor retour in het onderdeel Transport van de app, krijgen automatisch deze status.

Manco's melden

Gedurende het retourproces kun je via de knop 'Manco's' al manco's registereren die je tegenkomt, zonder dat je de retouren al hoeft te verwerken.

Alle manco's die je registreert, worden alvast afgetrokken van het aantal bij de te verwerken orderregels. SAM gaat er namelijk van uit dat manco's niet deelnemen aan het reguliere retourproces. Dit geldt ook voor manco's die zijn gemeld tijdens het transportproces.

Retouren verwerken

Aan het einde van het retourproces gebruik je de knop 'Controleren' om alle orderregels na te lopen op retour gekomen versus manco gemeld. Tik vervolgens onderaan het scherm op 'Verwerken' om de retouren te verwerken. Het project krijgt nu de status 'Retouren verwerkt' en in SAM is op het tabblad retouren van het project te zien wanneer en door wie de retouren zijn verwerkt. 

Gereed voor administratie

Zodra de retouren volledig zijn verwerkt, verdwijnt een project uit de app. Het project kan nu verder op kantoor worden afgehandeld in SAM.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te navigeren op onze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Meer informatie? Lees dan ons cookiebeleid.