Ticket aanmaken/bewerken/verwijderen
Leg vragen, opmerkingen en klachten van je klanten vast via de SAM servidesk. Voor elke openstaande actie maak je een zogenoemd ticket aan, waar je direct alle details in vastlegt. We leggen uit hoe je tickets kan toevoegen, bewerken en verwijderen en wat alle velden bij de tickets betekenen.
Ticket toevoegen/bewerken
Om een ticket toe te voegen of te bewerken, ga je in SAM naar je servicedesk. Klik op een ticket om hem te bewerken. Klik in het menu op ‘Ticket toevoegen’ of bovenaan het ticketoverzicht op ‘Ticket aanmaken’ om een nieuw ticket toe te voegen.
Je komt nu op de ticketbewerkpagina terecht. Je vindt hier verschillende velden die je kunt invullen. Onder aan deze pagina staat een lijst van deze velden met daarbij uitleg wat ze betekenen.
Je komt nu op de ticketbewerkpagina terecht. Je vindt hier verschillende velden die je kunt invullen. Onder aan deze pagina staat een lijst van deze velden met daarbij uitleg wat ze betekenen.
Ticket opslaan
Wijzigingen sla je op door onderaan de bewerkpagina op ‘Opslaan’ te klikken.
Ticket verwijderen
Open een bestaand ticket en klik rechts bovenin op ‘Verwijderen’ om het ticket te verwijderen. Het ticket is vervolgens niet meer zichtbaar in je ticketoverzicht.
De velden
Status | Een ticket heeft drie mogelijke statussen: Open, In behandeling en Gesloten. Op basis daarvan kun je snel filteren wat er nog gedaan moet worden en wat al is afgerond. Standaard krijgt een ticket de status 'Open'. |
Relatie | Zoek een relatie op basis van relatienummer of naam om hem/haar aan het ticket te koppelen. Achter de regel wordt een groen vinkje getoond zodra de relatie succesvol gekoppeld is. |
Contactpersoon | Selecteer hier eventueel de contactpersoon als er meerdere contactpersonen zijn gekoppeld aan de geselecteerde relatie. |
Project | Zoek een project op basis van projectnummer, projectnaam, artikelnaam, artikelnummer, artikelbatchnummer, referentie of klantnaam om deze aan het ticket te koppelen. Achter de regel wordt een groen vinkje getoond zodra het project succesvol gekoppeld is. |
Onderwerp
Verplicht.
|
Geef aan waar het ticket over gaat. |
Omschrijving
Verplicht.
|
Voer hier het bericht van de klant of andere toelichting toe. |